Kitaplar ve Ben

Yıllar boyu kendime uygun olan bir roman türü bulamamaktan yakınıyordum. Varsa yoksa kendimi bilişim, ve  teknoloji dergilerinin arasında buluyordum. Ta ki bir ay öncesine kadar...

Benim için artık rutine dönmüş, gittiğim tek yer olan Palladium alış veriş merkezine kendimi atmıştım. Oraya gittiğimde de hiç bir zaman  D&R'a uğramamazlık etmemişimdir. Kitap raflarının arasında dolaşırken gözüm bir kitaba ilişti. Agatha Christie yazıyordu üzerinde. Hemen elime alıp bir kaç sayfasını çevirdim. Sonra kitabın arkasını çevirip konusunu okudum. Agatha Christie'nin zaten polisiye romanlarda bir üstat olduğunu biliyordum. Ardından tekrar gözümü kitap raflarına çevirdim. Biraz alt sıralarda yazdığı pek çok romanı durmaktaydı. Bir kaçına daha baktım ve aralarından başlığı en çarpıcı gelen kitabı alıp kasalara doğru ilerledim. Ve evet o kitabı sadece başlığını beğendiğim için almıştım. Biraz olsun beni içine çekecek bir kitap arıyordum. Kitabın başlığı benim için yeterliydi. "Ölümün Saatleri". Kitabın başlığı buydu işte. Çok geçmeden kitabı bitirdim. İlk defa böyle sürükleyici bir kitap okumuştum. Agatha Christie'ye karşı ve içerisinde adı geçen dedektif Hercule Poirot'a karşı hayranlık beslemiştim. Derhal yine D&R'a gidip Agatha Christie'nin bir başka kitabını aldım. Kitabın adı Noel Kekinin Gizemi idi. İçinde birbirinden farklı altı hikaye bulunuyordu. Finallerimin başlamasına yakın olduğu için son aldığım kitapla fazla haşır neşir olamadım. Ancak finallerimin ardından bugün tekrar kitabı elime alıp bir çırpıda bitirdim.

Kabul etmeliyim ki Agatha Christie'nin bazı hikayeleri yavan geldi bana. Olay o kadar çıkmaz gözüküyor ki. Sanki cinayeti işleyen bir ömür boyu bulunamayacak hatta cinayet bile değil! Gelin görün ki dedektifimiz Hercule Poirot olayı bir kaç soruşturma, dikkatli gözlemler ve olayları farklı ele alma yönleri ile şıp diye buluyor. O yüzdendir ki bir kaç hikayesi ben de "bu kadar mı olur" havası yarattı.

Şimdi elimde Sherlock Holmes-Akıl Oyunlarının Gölgesinde adlı kitablı var. Henüz bir kaç sayfasını okudum. Arthur Conan Doyle'nin Sherlock Holmes kitapları serisi beni epey saracak gibi...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Her İpucu Yeni Bir Kapı Aralar

LaVita E Bella-2

This is "America"