Anlayamadıklarım-1

AVRUPA MAÇLARI Artık neredeyse 20 yaşını bitireceğim. Ancak halâ hayatta anlayamadığım bir kaç şey var; ama ileride bunlar azalacaktır. çok uzun süredir anlayamadığım konular içimde birikse de yazıya dökme gereksinimi görmüyordum. Fakat hala okuduğum yeni yazılar ve sessizce dinlediğim insanlardan dolayı artık bir kaç konuyu yazmak istedim.
Bu insanları niyeyse anlayamıyorum ya da anlamıyorum ( anlamak istemiyorum). belki insanların bu kadar kirlendiğine inanmak istemiyorum. Bu bence her ne kadar normal bir süreç olsa da ( toplumun değişip biraz daha bencilleşmesi) herkes gibi eskiye özlem duyuyorum. "Keşke" diyorum "keşke insanlar biraz daha dürüst biraz daha kendilerini düşünmektense karşılarında ki insanları düşenebilse, iyilik yapabilse!" ancak bu fikrim bu zamanda oldukça ÜTOPİK kalmakta. Gerçekleşmesi oldukça imkansız. Bence insanın böyle birşey yapabilmesi için birincisi "kendini aşmış" olması , ikincisi de "hayatın anlamını çözmesi" lazım. Senelerdir "kendini aşmak" sözünü "kendini objektif bir şekilde eleştirebilmek" olarak açıklıyorum. Şimdi de halâ öyle düşünüyorum. ancak kaçımız her zaman kendimizi OBJEKTİF bir şekilde eleştiriyoruz ki? Bu sözü söyleyen ben bile değil! Mutlaka bir durumda kendimizi belki kandırmak,avutmak belki de başkalarına karşı kendini övmek uğruna objektif olamıyoruz. Bu da bence insanın doğasından gelen birşey. Kibir ve bencillik buna yardım ediyor.
Bu gün Galatasaray'ın bu yıl avrupa maçları hakkında bahsetmek istiyorum. Benim için Turkcell Süper Lig'deki takımların avrupada oynadıkları maç ile Türkiye Milli Takımı'nın oynadığı maçlar aynı hisleri doğuruyor üzerimde. Bundan dolayı en aznından televizyonu açıp seyrediyorum bu tür maçları . Ancak görüyorum ki Türkiye'de HALÂ öyle insanlar var ki avrupada mücadele eden takımlarımızı desteklemiyor. Hatta köstek oluyorlar. Bunun en yakın örneği Galatasaray'ın bu seneki avrupa macerası oldu.
Bu senenin ayrı bir özelliği vardı. Çünkü UEFA final maçı Kadıköy Şükrü Saraçoğlu'nda yapılacağından dolayı gayet normal bir şekilde her Türk takımının isteyeceği üzerine Beşiktaş ve Galatasaray'da finale çıkıp kendi ülkesinde UEFA final maçını oynamak istedi. Beşiktaş daha ilk vakitten havlu attı ama Galatasaray kendini çeyrek finaller öncesine kadar getirmeyi başarabildi. Ben, geçen sene Fenerbahçeyi desteklediğim gibi bu sene de Galatasaray'ı destekledim. Asıl olması gereken de bu. Çünkü Galatasaray kendi formasını avrupaya tanıtmak bir yana Türkiye'yi de tanıtacaktı. Zaten bunu da 2000 senesinde oldukça yapmıştı. Peki niye yine olmasın ki? Ancak gelin görün ki halâ öyle kafalar var ki! Örnek vermek gerekirse Fenerbahçe'li bir çok taraftar ne hikmetse kendilerine "anti-galatasaraylı" diyorlar. "Fenerbahçeli" demenin bir başka deyişi herhalde... Bu konuda oldukça içim içime sığmıyor! Çünkü anlayamıyorum nasıl bir insan desteklemez bu durumda kendi ülkesinin takımının. Galiba biraz milliyetçiyim. Bunu geçtim, Galatasaray'ın bilerek elenmesini istiyor. Zaten bir süre sonra Hamburg'a elendi. Ertesi sabah olmadan bile "facebook" tan mesajlar yayınlanmaya başlandı fenerli taraftarlarca. Sevinircesine! Hatta direkt sevinerek! Ertesi sabah fenerli arkadaşlarımla ve gittiğim fenerli bir doktorla konuşuyorum. Herkes Galatasaray-Hamburg maçı mevzu bahis olunca değmeyin keyiflerine! Oysa bir Türk takımının Türkiye'de oynanacak bir UEFA finali maçını oynaması ne kadar da güzel olur du!Bundan eminim ki Galatarsaray UEFA finaline yükselse yine bir kaç fenerli kuyruğunu kıstırıp, kıskanırcasına izler bu maçı. Galatasaray'ın yenilmesi dilekleriyle! Hatırlıyorum, bundan bir kaç sene önce Beşiktaş Atletico Madrid'i yendiği akşam dayım arayıp Beşiktaşı kutlamıştı, bende geçen sene okulda bir fenerli arkadaşımı kutlamıştım çeyrek final maçı sonrası. Fakat demiyorum ki bu sadece birkaç Fenerli taraftarına ait birşey! Çünkü geçen senede birkaç Galatasaraylı aynı şeyi yapmıştı. Ama bu sene bu reaksiyonu daha fazla gördüm. Her ne kadar bu Fenerli taraftarlar epey olsa da benim için sadece birkaç Fenerliyi ifade ediyor. Çünkü toplasan ancak o kadar eder!
Bir insanın her hangi bir konuda bu kadar fanatik olmasını anlamıyorum. Sanki her sorun hâllolmuş. Rahat batıyor! Bu kadar düşmanlık niye? Biraz da iyi düşüncelere sahip olunsa! Biraz daha SAĞ DUYULU olunsa!

Ersin Onur ELARSLAN

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Her İpucu Yeni Bir Kapı Aralar

LaVita E Bella-2

This is "America"